تبلیغات آنلاین، دریچهای به سوی مخاطبان گستردهتر و افزایش فروش است. اما در این دنیای پرهیاهو، یافتن مسیر درست و پرهیز از اشتباهات، نیازمند تجربه و دانش است. در این پست، به سراغ نی نی سایت، پلتفرمی محبوب در میان مادران و زنان خانهدار، رفتهایم و خلاصهای از ۲۷ تجربه تبلیغاتی کاربران را گردآوری کردهایم تا شما را در این مسیر یاری کنیم.
تبلیغات بنری در نی نی سایت، اگر هدفمند و با طراحی جذاب باشد، میتواند بازدهی خوبی داشته باشد. 
بهرهگیری از اینفلوئنسرها در نی نی سایت برای معرفی محصولات مرتبط با مادر و کودک، اثربخشی بالایی دارد. تبلیغات کلیکی در گوگل ادز، اگر با کلمات کلیدی مناسب و بودجهبندی صحیح انجام شود، میتواند ترافیک هدفمندی را به سایت شما هدایت کند. تبلیغات در شبکههای اجتماعی، مخصوصا اینستاگرام، برای معرفی محصولات و خدمات مرتبط با سبک زندگی، بسیار موثر است. ارسال ایمیل مارکتینگ به لیست ایمیل مشتریان، راهی کمهزینه و موثر برای اطلاعرسانی در مورد تخفیفها و محصولات جدید است. ویدیو مارکتینگ، مخصوصا ویدیوهای آموزشی و جذاب، میتواند توجه مخاطبان را جلب کرده و برند شما را به یادماندنی کند. محتوای متنی با کیفیت و سئو شده، میتواند رتبه سایت شما را در گوگل بهبود بخشیده و ترافیک ارگانیک را افزایش دهد. بهرهگیری از تبلیغات همسان (Native Advertising) در سایتهای پربازدید، میتواند به طور نامحسوس مخاطبان را به سمت برند شما جذب کند. تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting)، راهی موثر برای یادآوری برند شما به کاربرانی است که قبلا از سایت شما بازدید کردهاند. قبل از شروع هر کمپین تبلیغاتی، حتماً اهداف خود را مشخص کنید و شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) را تعیین نمایید. بودجه تبلیغاتی خود را به درستی تخصیص دهید و کانالهای تبلیغاتی مناسب را با توجه به اهداف و مخاطبان خود انتخاب کنید. طراحی تبلیغات خود را جذاب و متناسب با سلیقه مخاطبان هدف خود انجام دهید. از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت در تبلیغات خود استفاده کنید. متن تبلیغات خود را کوتاه، رسا و جذاب بنویسید. از Call to Action (CTA) مناسب در تبلیغات خود استفاده کنید تا مخاطبان را به اقدام ترغیب کنید. تبلیغات خود را به طور مداوم رصد و تحلیل کنید و در صورت نیاز، تغییرات لازم را اعمال نمایید. از A/B Testing برای آزمایش نسخههای مختلف تبلیغات خود و یافتن بهترین گزینه استفاده کنید. به نظرات و بازخوردهای مخاطبان خود توجه کنید و از آنها برای بهبود تبلیغات خود استفاده نمایید. از ابزارهای تحلیل دادهها برای درک بهتر رفتار مخاطبان و اثربخشی تبلیغات خود استفاده کنید. در تبلیغات خود، صداقت و شفافیت را رعایت کنید. از تبلیغات فریبنده و گمراهکننده خودداری کنید. به حریم خصوصی کاربران احترام بگذارید. از تبلیغات اسپم خودداری کنید. قبل از شروع هر کمپین تبلیغاتی، قوانین و مقررات مربوطه را مطالعه کنید. با آژانسهای تبلیغاتی معتبر همکاری کنید. در تبلیغات خود، نوآور و خلاق باشید. صبور باشید و انتظار نداشته باشید که در کوتاهمدت به نتایج دلخواه برسید. با آرزوی موفقیت برای شما در دنیای تبلیغات آنلاین!
27 تجربه تبلیغات آنلاین از زبان نی نی سایتی ها
27 تجربه تبلیغات آنلاین از زبان نی نی سایتی ها
1. تبلیغات در اینستاگرام برای محصولات کودک
خیلی ها میگن اینستاگرام برای تبلیغ محصولات کودک عالیه. با اینفلوئنسرهای مادر همکاری کنید. فقط حواستون باشه اینفلوئنسر معتبر انتخاب کنید. فالوور فیک زیاد شده. کامنت ها رو حتما بخونید و جواب بدید. تعامل خیلی مهمه. مسابقه بذارید و جایزه بدید. اینجوری بازخوردتون بیشتر میشه. از هشتگ های مرتبط با کودک و مادر استفاده کنید. استوری های جذاب و گیرا بذارید. بهتره یه صفحه اختصاصی برای تبلیغاتتون داشته باشید و صفحه شخصی تون رو با تبلیغات قاطی نکنید.
2. تبلیغات در گوگل برای آموزش آنلاین
گوگل ادز برای جذب دانشجو خیلی خوبه. کلمات کلیدی مرتبط رو پیدا کنید. بهتره از کلمات کلیدی طولانی تر (Long-tail keywords) استفاده کنید. صفحه فرود (Landing page) مناسب طراحی کنید. تبلیغاتتون رو به موقعیت جغرافیایی خاص محدود کنید. بودجه بندی درستی انجام بدید تا هزینه هاتون هدر نره. تبلیغاتتون رو به طور مداوم بررسی و بهینه سازی کنید. تبلیغاتی که عکس دارن، بیشتر جلب توجه می کنن.
3. تبلیغات بنری در سایت های پربازدید مرتبط با مادران
تبلیغات بنری هنوز هم جواب میده، به شرطی که جای درستی نمایش داده بشه. سایت هایی که مخاطبشون مادران باردار و دارای فرزند کوچیکه، انتخاب خوبی هستن. طراحی بنر باید جذاب و چشمگیر باشه. اندازه بنر هم خیلی مهمه. باید استاندارد باشه. آمار بازدید و کلیک رو مرتب چک کنید. با سایتهای مختلف مذاکره کنید و بهترین قیمت رو بگیرید. روی کمپین های طولانی مدت تمرکز کنید.
4. بازاریابی محتوایی (Content Marketing)
تولید محتوای با ارزش و مفید برای مخاطب هدف خیلی مهمه. مقاله های آموزشی، اینفوگرافیک، ویدیو و پادکست تولید کنید. محتوا رو در شبکه های اجتماعی و وبلاگ خودتون منتشر کنید. از سئو (سئو) برای بهینه سازی محتوا استفاده کنید. با سایر سایت ها و بلاگرها همکاری کنید. هدف از محتوا فقط فروش نباشه، بلکه ارائه ارزش به مخاطب باشه. برای هر موضوع، محتوای متنوعی تولید کنید.
واقعا همش رو خوندم و به خدا عالی بود! هیچ جا اینجوری جمع و جور و مفید درباره تبلیغات آنلاین توضیح نداده بودن. مخصوصا قسمت معرفی محصولات کودک رو عالی گفته بود. یه بار توی اینستاگرام برا یه کالای کودک تبلیغ کردیم ولی بیخیال فالوور فیک شدیم و از نظرات مشتریا فهمیدیم کدوم اینفلوئنسرها واقعیه.
تبلیغات بنری هم که حرف نداشت! یادمه اولش یه بنر بی مزه گذاشته بودیم تو یه سایت ولی بعد فهمیدیم باید رنگی باشه و چیز جذابی رو نشان بده. خلاصه از اشتباهات خودمون کلی چیز یاد گرفتیم. این پست خیلی جاها یادآوری کرد که دوباره اشتباه نکنیم.
فقط کاشکی درباره تبلیغات ویدیویی هم یه کم بیشتر می گفت. ما یه ویدیو آموزشی گذاشته بودیم که چطور با کودک رفتار کنیم و فروش مون چند برابر شد. اگه دوستان دیگه هم تجربه ای دارن خوشحال میشم بشنوم چی کار کردن که تبلیغاتشون جواب داده.
راستی این شماره 14 رو خیلی دوست داشتم که میگفت تبلیغات رو هر روز چک کنید. ما یه بار سه روز بیخیال شدیم یه تبلیغ بی مصرف کلی خرج برداشت! بعدش فهمیدیم باید هر ساعت نگاهش کرد. حالا هرکی روش خودش رو داره ولی نکته اینه که بی توجه نباشید.
چون واقعا داره پول آبونمانتو می خوره این تبلیغات! ممنون بابت این مطلب کاربردیمونتو بالا برد. من حتما اینو برا دوستام هم می فرستم که تو راه تبلیغات دارن گمراه میشن. کاش تو کامنتا بنویسن اگه راه دیگه ای بلدن که ما نفهمیدیم.